دریا نیوز







بادام بخوريد ، لاغر مي‌شويد

    
، 04:22   /   کد خبر: 667   /   تعداد بازدید: 3057


 

بادام بخوريد ، لاغر مي‌شويد

 
 
 

دریانیوز: خوردن كمي بادام كه يك منبع غني از آنتي اكسيدان‌هاي فلاونوئيد ، ويتامين E و منيزيم است در روز باعث ايجاد حس سيري شده و به كنترل وزن كمك مي‌كند.
اين احساس پر بودن و سيري يك هدف مهم در مقابله با چاقي است.
به گزارش نوترا اينگردينت، در همايش علمي ساليانه انجمن چاقي در امريكا گزارشي ارائه شده مبني بر اين كه خوردن مقداري بادام در روز از چاقي مي‌كاهد.
در اين مطالعه اثر افزودن دو وعده (300 كالري) بادام به رژيم غذايي روزانه 20 زن دچار اضافه وزن به مدت 10 هفته مورد بررسي قرار گرفت.
اين زنان به دو گروه تقسيم شدند. گروهي كه به مدت 10 هفته بادام خوردند و پس از آن مصرف آن را قطع كردند و گروه دوم كه در اين 10 هفته بادام جزو برنامه غذايي‌شان نبود اما پس از آن شروع به خوردن بادام كردند.
در پايان محققان دريافتند پس از مصرف بادام تغييري در دريافت انرژي يا وزن بدن صورت نگرفت هيچ تغييري هم در چربي و وزن بدن و شاخص چربي بدن (BMI) مشاهده نشد.
نتيجه اين بود كه خوردن بادام به عنوان تنقلات روزانه حس سيري را در زنان ايجاد مي‌كرد و لذا آنها طبيعتا در مواقع ديگر روز اين دريافت كالري را جبران مي‌كردند.
به عبارت ديگر مصرف بادام را مي‌توان جايگزين برخي غذاهاي موجود در برنامه غذايي نموده به وزن باثباتي دست يافت.
توضيح ديگر اين كه مقداري از چربي بادام هضم نمي‌شود و محتواي انرژي ارزيابي شده بر برچسب‌هاي غذايي بيش از مقداري است كه واقعا در دسترس مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد.
به هر حال اين نتايج بايد با مطالعات وسيع‌تر مورد تاييد قرار گيرند.
در ضمن بايد مشخص شود كدام جزء بادام اثر سيري را اعمال مي‌كند و چگونه اين تاثير حاصل مي‌شود.