دریا نیوز







امام جمعه بندرعباس : استانداردسازی درهرمزگان نیازمند حمایت استاندار است

دریانیوز:  امام جمعه بندرعباس گفت : هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های اجرایی جهت همراهی با اداره کل استاندارد نیاز به حمایت استاندار هرمزگان دارد.

، 09:40   /   کد خبر: 42048   /   تعداد بازدید: 639


دریانیوز:  امام جمعه بندرعباس گفت : هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های اجرایی جهت همراهی با اداره کل استاندارد نیاز به حمایت استاندار هرمزگان دارد. حجت الاسلام محمد عبادی زاده در دیدار با معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد و مدیرکل استاندارد هرمزگان با بیان این مطلب افزود: سازمان استاندارد مجری نیست و نظارت عالیه را برعهده دارد و دستگاه های مجری خودشان نیز بایستی نظارت های لازم را داشته باشند و ازطرفی دیگر معیارهای استانداردشان را اعلام کنند. عبادی زاده تاکید کرد : مقوله استاندارد چندوجهی است و درون سازمانی نیست و برون سازمانی است. و رسیدن به اهداف استاندارد حمایت مسئولین و به ویژه استاندار را می طلبد .وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در جامعه، بر فرهنگ سازی استاندارد توسط رسانه ها، صداوسیما، روحانیت و ائمه جمعه و جماعات تاکید کرد که این موضوع در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته است.نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت : در حوزه رقابت در بازارهای جهان بدلیل ضعف بسته بندی و عدم توجه به مشتری پسندی، بی توجهی به ذائقه مشتری و بی توجهی به حوزه سلامت محصول باعث شده است از بازارهای جهانی باز بمانیم. وی افزود: نقش استاندارد در حوزه سلامت و اتقان کالاها بسیار اثرگذار است.

عبادی زاده بااشاره به گره کور مثلث سه گانه گمرک، بنادر و اموال تملیکی برای ترخیص کالا که باعث فساد وهدررفت کالاها شده است و تاکید رئیس قوه قضاییه برای بازشدن این گره ها؛ از اداره کل استاندارد که زمینه ترخیص کالاهای اساسی در کمتر از 24ساعت را فراهم می کند، قدردانی کرد. وی افزود: بیش از 30هزار مراجعه کننده مردمی به دفتر امام جمعه داشته ایم که از دستگاه های اجرایی ناامید شده اند وبه دفتر امام جمعه مراجعه داشته اند و گلایه داشته اند که از اداره کل استاندارد رضایتمندی مردمی را شاهد بوده ایم و چندان شکایتی نداشته اند. وی اظهارداشت: مقولات دینی و نگرش اسلام به معاملات، عبادات و...نیز با توجه به استاندارد است. امام جمعه بندرعباس گفت: از اقدامات اداره کل استاندارد هرمزگان قدردانی می گردد و عملکرد این اداره کل مثبت می باشد و به همین دلیل خود را حامی استاندارد هرمزگان در جهت توسعه استاندارد و استانداردسازی در استان می دانم واز این روند حمایت می کنم و دستگاه های اجرایی و مسئولان را به حمایت از تحقق اهداف استاندارد و ارتقای کیفیت کالا و خدمات و سلامت مردم دعوت می کنم.وی گفت: کمترین انتقاد از سوی مردم از اداره کل استاندارد هرمزگان بوده است و این شاخص برایمان جهت ارزیابی عملکرد این اداره کل مهم است و این امر نشان دهنده عملکرد مثبت اداره کل استاندارد هرمزگان است.

طرح عیدانه استاندارد

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح نظارتی عیدانه که از 15 اسفند ماه آغاز شد و بعد از تعطیلات نوروز نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان، این طرح ادامه دارد تا مردم دغدغه شان برای تامین کالاها و خدمات استاندارد کاهش یابد. وحید مرندی مقدم افزود: اجرای این طرح تاکنون رضایتبخش بوده است و اگرچه نظارت ها بصورت مداوم توسط استاندارد انجام می شود، اما در این ایام نظارت ها محسوس تر است و فضا را برای کسانی که کالاها و خدمات غیراستاندارد عرضه می کنند، ناامن می کنیم. مرندی مقدم از امام جمعه بندرعباس درخواست کرد همچنان در خطبه های نماز جمعه و دیدارها، به تبیین جایگاه ونقش استاندارد و استانداردسازی بپردازند تا مردم ومسئولان همراهی بیشتری داشته باشند و مردم در تهیه کالاها به علامت استاندارد توجه داشته باشند. وی اظهار داشت در ماده 3 قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی، تمام دستگاه های اجرایی به رعایت استانداردها و اجرا و نظارت بر استانداردها مکلف هستند و سازمان استاندارد نیز نظارت عالیه دارد. معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: در شورای عالی استاندارد از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه و حتی بخش خصوصی حضور دارند.

حمایت و تقدیر نماینده ولی فقیه از اقدامات اداره کل استاندارد هرمزگان

مدیرکل استاندارد هرمزگان با قدردانی از امام جمعه بندرعباس که به موضوع استاندارد و لزوم نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در خطبه های نماز جمعه تاکید دارند؛ این حمایت و همراهی نماینده ولی فقیه در هرمزگان موجب دلگرمی مجموعه کارکنان استاندارد هرمزگان شده است.محمدکمالی با اشاره به نظارت های مستمر از کالاها و خدمات که توسط استاندارد انجام می شود؛ اظهار داشت: از 15اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال آینده طرح عیدانه نظارتی استاندارد برای فساد ستیزی و مقابله با زمینه های فساد و نظارت ها از مراکز عرضه کالا و خدمات، هتل ها، مهمانسراها، رستوران ها و... را داریم.کمالی با اشاره به جایگاه تجاری و صادرات و واردات هرمزگان و ورود کالا های اساسی مانند چای، برنج و...؛ اظهار داشت :تلاش شده است این کالاها در کمترین زمان ممکن ترخیص شود و بیشترین همکاری با غله، پشتیبانی امور دام و... داریم و فرایند ترخیص کالاهای اساسی توسط اداره کل استاندارد هرمزگان در کمتر از 24ساعت انجام می شود.

وی گفت: تا هفت ماه قبل جایگاه های سی ان جی استانداردسازی نشده بودند که برای ارتقای امنیت این جایگاه ها با همراهی مقام قضایی، تاکنون 19 جایگاه استانداردسازی شد و یک جایگاه سی ان جی در حاجی آباد که تعطیل است، استانداردسازی نشده است. وی با اشاره به تاکید دولت در تکریم ارباب رجوع، از راه اندازی واحد ارشاد و معاضدت در اداره کل استاندارد هرمزگان خبر داد. کمالی با اشاره به طرح نظارت بر آسانسورها گفت : آسانسورهای مجتمع های مسکن مهر بازدید شدند و برخی که در وضعیت بحرانی قرار داشتند، پلمپ شدند. کمالی افزود: از 13شهرستان استان، 9 شهرستان دارای اداره و نمایندگی هستند ومابقی شهرستان ها از شهرستان های همجوار خدمات دریافت می کنند. مدیرکل استاندارد هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان بالاترین درآمد کشور در حوزه استاندارد را به خود اختصاص داده است که علی رغم تحریم های ظالمانه، اما بحمدالله ماهیانه 13میلیارد تومان درآمد از استاندارد هرمزگان به خزانه واریز می شود.

علی زارعی / دریا