دریا نیوز







در آستانه سال جدید واجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد صورت گرفت رونمایی از خودروی گشت ویژه بازرسی استاندارد در بندرعباس

دریانیوز:  همزمان با اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد در کشور و اجرای این طرح درهرمزگان، از خودروی گشت ویژه بازرسی استاندارد در اداره کل استاندارد هرمزگان با حضور «وحید مرندی مقدم» معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد رونمایی شد.

، 09:10   /   کد خبر: 42038   /   تعداد بازدید: 551


دریانیوز:  همزمان با اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد در کشور و اجرای این طرح درهرمزگان، از خودروی گشت ویژه بازرسی استاندارد در اداره کل استاندارد هرمزگان با حضور «وحید مرندی مقدم» معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد رونمایی شد. به گزارش خبرنگار دریا؛ معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در حاشیه این مراسم گفت: هدف از سفر به بندرعباس بازدیدهای دوره ای جهت بررسی مشکلات و چالش های این حوزه و اقدام جهت رفع آنها و نظارت بر اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد است که باتوجه به ظرفیت گردشگری هرمزگان، این طرح با جدیت بیشتری در استان اجرا می شود وبعد از تعطیلات نوروز، گشت‌های نظارتی ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و بر فرآورده ها و کالاهایی که مردم استفاده می‌کنند، نظارت داریم.وحید مرندی مقدم در خصوص ظرفیت هایی که قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایجاد کرده است؛ نیز اظهارداشت: در گام نخست رویکرد استانداردسازی از سازمان ملی استاندارد به نظام استاندارد تغییر یافت و تمام دستگاه هایی اجرایی مکلفند براساس قانون که فعالیت ها و استانداردهای شان را به سازمان ملی استاندارد ارائه داده و بصورت استاندارد ملی تدوین شده و آنها اجرا نموده و ما نظارت عالیه را داشته باشیم.

مرندی مقدم گفت: برهمین اساس امسال نیز برای نخستین مرتبه کنترل و نظارت عالیه برهتل ها را اجرا می کنیم و ادارات استانداردنظارت بر هتل ها را در برنامه دارند. وی اظهار داشت: کارکنان استاندارد با اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، ضابط قضایی محسوب می شوند. معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: در کمیسیون ماده 42 با اجرای این قانون، با حضور قاضی معرفی شده رئیس قوه قضاییه و همچنین عضویت سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، اتاق بازرگانی و... که با ضوابط استاندارد آشنایی دارند، موارد ارائه شده و... بررسی می شود.وی در تشریح ترکیب شورای عالی استاندارد اظهار داشت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی استاندارد و در غیاب وی معاون اول رئیس جمهور ، رئیس سازمان ملی استاندارد به عنوان دبیر شواری عالی، رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزرای اقتصاد، علوم، راه و شهرسازی ، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، بهداشت، نفت، نیرو، تعاون، ارتباطات و دفاع، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کشور، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق تعاون ایران ، رئیس اتاق اصناف ایران ، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، رئیس شورای رقابت و چهار نفر متخصص باتجربه در امور استاندارد به پیشنهاد رئیس سازمان و حکم رئیس جمهور برای چهارسال، اعضای شورای عالی استاندارد در کشور هستند.

وی گفت : در واقع با اجرای این قانون، بخش خصوصی در شورای عالی استاندارد حضور پررنگ تری داردو از هر سه قوه عضو شورای عالی استاندارد هستند. مرندی مقدم افزود: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد رئیس سازمان ملی استاندارد هم‌تراز معاون رئیس جمهور محسوب می شود. وی در خصوص نظارت بر آسانسورهای ساختمان های دولتی و خصوصی گفت:صدور پایان کار منوط به تاییدیه استاندارد شده است و از طرفی دیگر بایستی آزمون های دوره ای آسانسورها بصورت مرتب انجام شود که مدیران ساختمان ها در اخذ گواهی بازرسی ادواری استاندارد آسانسورها مسئولیت دارند. مرندی مقدم تاکید کرد بایستی آسانسورهایی بیمه شوند که تاییدیه استاندارد دارند. این مقام مسئول از اجرای طرح هایی ویژه جهت کاهش جعل نشان استاندارد در کشور خبر داد. گفتنی است طرح نظارت بر حسن اجرای استانداردها بصورت برخط و آنلاین با واحدهای تولیدی و خدماتی از جمله با شرکت سیمان خمیر و هتل صدف میناب نیز روز گذشته برگزارشد.