دریا نیوز







دندانپزشکان و چشم پزشکان ، محرومان را ببینند

، 09:27   /   کد خبر: 41906   /   تعداد بازدید: 604


دریانیوز: هزینه های درمان دندان بسیار بالاست و به همین دلیل بیشتر بیماران برای درمان دندان شان با مشکل مواجهند. درمان دندان
ادامه دار است و معمولا بیماران بایستی چندین نوبت و هفته ها و گاهی ماه‌ها به دندانپزشکی ها مراجعه نمایند و هزینه های سنگینی را روی دوش بیماران می گذارد و برخی بیماران که توان درمان و پرداخت هزینه های سنگین را ندارند، سعی می کنند با انواع و اقسام مُسکن ها، دردشان را کمتر کنند که البته این، درمان نیست و آرامش را از بیماران می گیرد. همچنین درمان چشم و هزینه عینک هم برای برخی بیماران مشکل ساز است. به همین دلیل نیاز است که کلینیک‌های خیریه و دولتی تخصصی دندانپزشک و چشم پزشکی در هرمزگان داشته باشیم تا تمام درمان های چشم و دندان را انجام دهند. برخی مراکز دولتی هم که وجود دارند، فقط بخشی از امورات درمانی را انجام داده و بیشتر امورات را بیماران مجبورند در بخش‌ خصوصی انجام دهند که هزینه های سنگینی را برخانواده ها تحمیل می کند و از توان بسیاری از خانواده ها خارج است. انتظار می رود بنگاه های اقتصادی و صنایع در پایتخت تجارت کشور در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در احداث و تجهیز کلینیک های تخصصی چشم و دندان برای محرومان مشارکت کنند تا این نیاز مهم و اساسی درمانی محرومان در استان برطرف شود. خیرین سلامت هم نیاز است در این حوزه اقدام نمایند و از طرفی پیشنهاد می گردد مجمع خیرین سلامت با دندانپزشکان و چشم پزشکان و... رایزنی کنند تا هرکدام شان هر روز حداقل یک تا دو نفر بیمار محروم را هم در مطب های شان ویزیت کنند تا هم در اجر معنوی این اقدام مشارکت کنند وهم در درمان محرومان مشارکت کنند ودعای شان شامل حال شان شود که البته این طرح را می توان برای سایر تخصص های پزشکی، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها و.... نیز انجام داد.

البته یکی از اقداماتی هم که در هفته های گذشته صورت گرفته، حضور پزشکان جهادی در محلات حاشیه ای و برخی مناطق محروم استان بوده که نیاز است این روند ادامه یابد و مدت زمان بیشتری را پزشکان جهادی در استان به بیماران خدمات‌رسانی کنند. بیماران زیادی هستند که بدلیل فقر نتوانسته اند درمان شوند وبرخی اعضای بدن شان و جان شان را از دست داده اند. دختر 11ساله روستایی یتیمی سال گذشته با سختی فراوانی مادرش او را می برد پزشک و دارو تجویز می شود تا مشکل پوست این دختر برطرف شود که هزینه خرید دارو را نداشتند و نخریدند. پسر کوچک از سال ها قبل باد فتق داشته و نتوانسته اند درمانش کنند. البته بیماران زیادی هستند که توان درمان ندارند و مجبورند درد بکشند و بسوزند وبسازند. بیشتر آنها حتی برای خورد وخوراک درمانده اند وحتی سه وعده غذایی هم ندارند تا بخورند و دیگر نمی توانند به درمان فکر کنند و این وضعیت باعث افزایش سوء تغذیه شان شده است و کودک و پیر وجوان و زن و مرد در مناطق حاشیه ای و روستایی کلکسیونی از انواع بیماری ها را دارند ونیاز است که برای درمان محرومان در استان محروم هرمزگان که در فقر وفلاکت و بیکاری و بیماری و گرانی حرف اول را می زند واز آن طرف قطب تجارت واقتصاد کشور نامیده شده است، تدبیری اساسی اندیشیده شود که از دولت سیزدهم انتطار می رود عدالت درمانی را در هرمزگان اجرایی نماید .

علی زارعی/دریا