دریا نیوز







لزوم آزادسازی کامل ساحل و مسکن

، 10:48   /   کد خبر: 41882   /   تعداد بازدید: 503


دریانیوز: در حالی بخش زیادی از سواحل هرمزگان مانند سواحل سایر شهرهای بندری کشور آزادسازی شده است که بخش اندکی از سواحل ازجمله محل احداث پلاژ بانوان، سواحل غرب شهر بندرعباس هم مطالبه مردمی است تا آزادسازی کامل صورت گیرد تا مردم بتوانند از ساحل استفاده کنند. البته از آن طرف بایستی آزادسازی و پاکسازی دیگری در سواحل بندرعباس صورت گیرد و آن پاکسازی از قلیان ها و فاضلاب ورودی به دریاست که مطالبه همیشگی ساحل نشینان بوده و مورد غفلت قرار گرفته است. ساحل بندرعباس همیشه از هوا در محاصره دود قلیان وصنایع آلاینده بوده و از زمین هم با فاضلاب روان آلوده می شود و بخشی از سواحل مانند سواحل سورو، خواجه عطاء، دولت و... همواره آلوده اعلام شده است واز آن طرف هم اگرچه قرار بود مناطق آلوده و غیرآلوده با پرچم های رنگی علامت‌گذاری شود که تاکنون این مهم محقق نشده است.

خواسته عمومی این است که شهر بندری بندرعباس که با کمبود شدید اماکن تفریحی و گردشگری وفضای سبز مواجه است، حداقل ساحل زیبا و سالمی داشته باشد تا این کمبود جبران شود که کمتر به این موضوع توجه شده است و انتظار می رود در دولت سیزدهم که به آزادسازی سواحل در کشور توجه ویژه ای شده است، به موضوع سالم سازی سواحل از آلودگی قلیان و صنایع و فاضلاب هم توجه شده و در جهت تحقق آن تدابیر لازم اندیشیده شود و تابلوهای ممنوعیت عرضه قلیان در سواحل بخصوص با توجه به اینکه انتقال و شیوع کرونا توسط قلیان هم وجود دارد، نصب شود و از طرفی دیگر برای عدم ورود فاضلاب به دریا نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

در بخش مسکن هم نیاز است بازار مسکن از دست دلالان و مافیا و سودجویان مسکن و مدیران بی مسئولیت آزادسازی شود تا خون افراد بی خانمان و مستاجر را در شیشه نکنند. احتکار مسکن در سال های اخیر باهدف گران کردن مسکن صورت گرفت و عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی نیز به این احتکار کمک کرد. در دولت جدید هم که بعد از 5 سال تاخیر از اجرای این قانون، اخذ مالیات از خانه های خالی کلید خورد، اما گویا در هرمزگان همچنان اجرایی نشده است و شرایط ادامه احتکار برای محتکران مسکن فراهم است. از طرفی دیگر نهضت ملی مسکن در بندرعباس به بهانه نبود زمین اجرایی نشد و از اواخر مهرماه که ثبت نام از این طرح ملی در کشور اجرایی نشد، اما گزینه بندرعباس در سامانه قرار نگرفت و فقط چند روزی گزینه بندرعباس همزمان با سفر ریاست جمهوری به هرمزگان در سامانه قرار گرفت تا از اعتراض مردم نسبت به عدم اجرای این طرح در شهر بندرعباس جلوگیری کنند که نیاز است مسولان استان نسبت به این رویکرد که باعث عدم اجرای این طرح ملی در بندرعباس و عدم ثبت نام از متقاضیان بندرعباسی شد، پاسخگو باشند.

آنها شهرک علوی در 50 کیلومتری غرب بندرعباس را برای ثبت نام بندرعباسی ها درنظر گرفته بودند که مردم بندرعباس، رسانه ها، نمایندگان مجلس و حتی استاندار هم نسبت به اجرای این طرح در آن شهرک اظهار نارضایتی کردند و متاسفانه در حق مردم بندرعباس اجحاف شد و نیاز است آزادسازی در این بخش هم صورت گیرد تا مردم بتوانند در داخل شهر بندرعباس و در زمین های مازاد ادارات، 150هکتار جنوب اتوبان شهید رجایی، 350 هکتار در اطراف راه آهن، هزاران هکتار اطراف دانشگاه هرمزگان، شمال اتوبان شهید رجایی، شرق و شمال میدان میوه وتره بار بندرعباس و... این طرح ملی اجرا شود و بایستی زودتر ثبت نام از متقاضیان بندرعباسی هرچند که بیش از چهارماه تاخیر شده، اما بایستی آغاز شود تا مردم به خانه دارشدن امیدوار شوند و حباب قیمتی مسکن و اجاره ازبین برود.

علی زارعی/دریا