دریا نیوز







به بهانه آغاز هفته دولت

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا،هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است .

، 04:55   /   کد خبر: 37   /   تعداد بازدید: 1091


به بهانه آغاز هفته دولت

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می باشد. علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند.

هفته دولت، هفته اقتدار و پيروزى دولتى است که حمايت و پشتيبانى آحاد را همراه دارد. هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام الهی و ايجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنيت است. اين هفته مبارک باشد بر همه دولت مردانى که وجود خويش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند.
همراهى ملت با دولت و پشتيبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و اين رابطه، تا هنگامى که دولت يک دولت ارزشى و خدمت گزار باشد، پايدار خواهد بود، چه بسا که این همراهی و همدلی ملت با دولت ،در طی سالهای پس از انقلاب اسلامی، مشت محکمی بر دهان دشمنان بوده و یکی از علتهای دشمنی دیرینه انان با کشور و ملت ایران اسلامی همین همدلی و وحدت رویه مردم بوده است
"امام خمينى (ره)" رهبر کبیر انقلاب، دورى مسؤولان ايران اسلامى را از رفاه و تجملات و ثروت ها، لطف الهى می داندو " امام على (ع)" در قالب نامه اى به مالک اشتر، خطاب به همه دولت مردان اسلامى درباره تکبر و غرور رياست هشدار مى دهد و در جایی دیگر می فرماید: حکومت از لنگه کفشی پاره نزد من بی ارزش تر است".
دوم شهريور هر سال آغاز هفته دولت است که روز پايانى آن سالروز شهادت محمد على رجايى؛ رئِس جمهور و محمد جواد باهنر؛ نخست وزير وقت ايران در سال 1360 است،شهادت آاین دو شهید بزرگوار ضايعه اى است که دولت و مردم ايران هر سال به ياد آن در سوگ مى نشينند.

امسال در آستانه بيست و پنجمین سالگرد برگزارى هفته دولت، با وضعيتى تازه مواجه هستيم. هفته دولت امسال در حالى برگزار مى شود كه شاهد تحولات بزرگ و به یاد ماندنی در استان هستیم . استان هرمزگان که روزگاری مهرمحرومیت را بر پیشانی و داغ عمران و آبادانی را بر دل داشت اینک به کارگاه بزرگی تبدیل شده که هر روز شاهد پیشرفتهای قابل تقدیری هستیم.
و اما هفته دولت، فرصتى است تا لختى تامل کنيم و به آن چه در گذر شتابزده زمان پنهان مانده، نظری افکنيم. بايد رنج و تلاش مسوولان متعهد و زحمتکش را ارج نهيم، خدمت هاى ناديدنى دولت مردان خدمتگزار و صاحب منصبان درد آشنا را سپاس گوييم و به همه تلاش گران و زحمت کشان نظام جمهورى اسلامى خسته نباشيد بگوييم.

فروغ مسلم زاده