دریا نیوز







مرد رواني: 2 کارگر شهرداري را کشتم

مرد رواني که پس از مشاجره لفظي با دو کارگر شهرداري ، آنها را در خواب با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، روز گذشته به قتل اين دو کارگر اعتراف کرد.

، 21:18   /   کد خبر: 34   /   تعداد بازدید: 1297


مرد رواني که پس از مشاجره لفظي با دو کارگر شهرداري ، آنها را در خواب با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، روز گذشته به قتل اين دو کارگر اعتراف کرد.
به گزارش خبرنگار جام جم ، سرهنگ حسين خوئيني ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي با اشاره به اين خبر به خبرنگار ما گفت: ساعت 6 صبح روز هفتم مردادماه امسال مردي در تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110عنوان کرد، 2کارگر شهرداري در پارک حرم در حوالي ميدان شهرداري شهرري به قتل رسيده اند.
خوئيني افزود: به دنبال اين تماس ، ماموران با عزيمت به محل مشاهده کردند 2 کارگر شهرداري به نامهاي محمود عليشاهي (50ساله) و عابدين کرکانه (30ساله) وقتي در خواب بوده اند، با ضربات سنگي که در حاشيه اجساد آنها قرار گرفته بود، به قتل رسيده اند.
با گزارش موضوع به بازپرس ويژه قتل دادسراي شهرري ، اجساد هر دو مقتول به پزشکي قانوني منتقل و پرونده با صدور دستور قضايي براي پيگيري و تحقيق به شعبه 10 پليس آگاهي ارجاع شد.
خوئيني افزود: با تحقيق در اين زمينه مشخص شد اين دو کارگر شب قبل از حادثه با يک بيمار رواني درگيري داشته و مرد رواني پس از شکستن شيشه هاي سرويس بهداشتي پارک حرم ، متواري شده است.

سرنخ


معاون پليس آگاهي افزود: با به دست آمدن اين سرنخ ، ماموران با کمک کارگراني که اين بيمار رواني را مي شناختند، وي را شناسايي و سپس دستگير کردند.
متهم رواني به هويت غلامرضا، روز گذشته با اعتراف صريح به قتل 2کارگر شهرداري گفت: وقتي پس از شکستن شيشه هاي سرويس بهداشتي با آنها دعوا کردم ، تصميم به قتل آنها گرفتم و هنگامي که متوجه شدم خوابيده اند، با وارد کردن ضربات متعدد سنگ ، آنها را به قتل رساندم.

کالبدشکافي حادثه


در نگاه اول ، همان گونه که اين دو قتل ،اولين جنايت از سوي برخي از افراد رواني نيست ، بلکه بايد گفت به يقين آخرين آن هم نخواهد بود. متاسفانه جمع آوري افراد رواني به دليل بالا بودن هزينه درمان و نگهداري ، متولي خاصي ندارد و پس از طرد شدن اين افراد از سوي خانواده ، آنها در گوشه و کنار شهر پرسه مي زنند و براي مردم مشکلات بسياري به وجود مي آورند که نمونه آن را در مرگ 2 کارگر شريف شهرداري شاهد هستيم. براستي در مرگ اين 2 کارگر شهرداري چه کس و يا کساني مقصر هستند؟
بديهي است بر اساس قانون ، فرد مجنون مجازات نخواهد شد و حداکثر مجازاتي که براي وي تعيين خواهد شد، تحويل وي به يکي از مراکز درماني خواهد بود تا تحت کنترل قرار گيرد.
فردي که دچار بيماري رواني است و هيچ اراده اي در کنترل اعمال خود ندارد، تکليفش معلوم است. آيا زمان آن فرا نرسيده تا مسوولان اجتماعي اين گونه افراد را از سطح شهر جمع آوري کنند؟ آيا مي توان انتظار داشت که ديگر شاهد رخدادهاي تلخ اين چنيني نباشيم؟