دریا نیوز







90 ميليارد تومان بدهكاري بيمارستانها به شركتهاي دارويي

باقري لنكراني  :  با اشاره به وضعيت بيمارستانهاي كشور قانوني براي خودگرداني بيمارستانها در كشور نداريم
، 07:50   /   کد خبر: 23   /   تعداد بازدید: 1234


باقري لنكراني با اشاره به وضعيت بيمارستانهاي كشور افزود:‌ قانوني براي خودگرداني بيمارستانها در كشور نداريم و دولت موظف است كل هزينه هاي پرسنلي را در همه دستگاهها از جمله وزارت بهداشت پرداخت كند زيرا در غير اين صورت بيمارستانها مجبورند از درآمد اختصاصي خود براي هزينه‌هاي پرسنلي مصرف كنند كه اين امر موجب افت كيفيت خدمات آنها مي‌شود.
وزير بهداشت اضافه كرد: البته بيمارستانهاي دولتي اكنون در شرايط مالي مناسبي قرار ندارند و حدود 90 ميليارد تومان به شركتهاي دارويي بدهكار هستند.
وي اضافه كرد: از نظر تختهاي بيمارستاني طي يكسال گذشته 600 تخت سوختگي در كشور راه‌اندازي كرده‌ايم اما به طور كلي به حداقل 270 تخت ويژه مراقبت از سوختگي در كشور نياز داريم كه با اين تعريف كمتر از 10 تخت از اين نوع در كشور داريم.
وي گفت:‌ در زمينه حوادث قلب و عروق نيز با كمبود تخت بيمارستاني و تجهيزات پزشكي رو به هستيم كه در اين زمينه نيز تا آخر امسال،‌ 64 دستگاه سي تي اسكن و 27 دستگاه آنژيوگرافي در كشور اضافه مي‌شود و افزايش 13 دستگاه راديوتراپي براي بيماران سرطاني نيز امسال در بيمارستانهاي دولتي انجام مي‌شود.
وي افزود: ايجاد 1600 دستگاه تهويه مصنوعي در بخشهاي مراقبتهاي ويژه كه 700 مورد آن در بخشهاي ويژه كودكان است و نيز افزايش تختهاي CCU، ICU و ICU نوزادان در دستور كار امسال وزارت بهداشت است و در جنوب شهر تهران نيز طي يكسال گذشته شاهد نوسازي كامل بخشهاي اورژانس بيمارستاني بوده‌ايم كه اين اقدام در برخي استانهاي ديگر نيز شروع شده است.
وزير بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعي فارس، در مورد فعاليت هلال احمر در امور درماني و دارويي توضيح داد: هر كس در اين كشور بخواهد فعاليت درماني و دارويي داشته باشد بايد از وزارت بهداشت مجوز بگيرد و هلال احمر نيز بر اساس مجوزهايي كه در اين زمينه از وزارت بهداشت گرفته است، فعاليت مي‌كند.
وي ادامه داد: در شرح وظايف اين تشكل فعاليتهاي امداد و نجات در كشور و فعاليت درماني و دارويي در خارج از كشور به عنوان اقدامات بشر دوستانه تعريف شده است و حدود 17 درمانگاه و بيمارستان خارج از كشور نيز دارد اما در مورد فعاليت هلال احمر در امور درماني و دارويي در داخل كشور اين كار با هماهنگي وزارت بهداشت انجام مي‌شود و ظرفيتهاي خوبي در اين تشكل به خصوص در زمينه توليد سرنگ و تجهيزات پزشكي وجود دارد كه بايد مورد استفاده قرار گيرد.