دریا نیوز







عدم درمان فشار خون بالا منجر به نابینایی مطلق و ناگهانی می شود

 

، 15:55   /   کد خبر: 14   /   تعداد بازدید: 1243


عدم درمان فشار خون بالا منجر به نابینایی مطلق و ناگهانی می شود

دريانيوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و ابتلا به فشار خون بالا در درازمدت و عدم درمان آن باعث گرفتگی عروق چشمی و نابینایی مطلق به صورت ناگهانی در فرد می شود.
دکتر عباس عظیمی خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: رعایت رژیم غذایی منساب و کنترل مستمر فشار خون از عوارض ثانویه چشمی جلوگیری می کند.
وی اظهار داشت: سوء تغذیه به معنای کم خوری نیست بلکه به معنای عدم ورود مواد غذایی به بدن است به گونه ای درصد زیادی از مردم در دنیا که مردم ایران نیز جزئی از آنان هستند دچار بیماری دیابت هستند و این بیماری نیز به ویژه نوع دوم آن در صورت عدم ژنتیکی نباشند به طور حتم به علت تغذیه نامناسب است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عدم کنترل گلوکز و قند خون باعث بیماری های قند خون می شود که این بیماری ها نیز به صورت ثانویه بر روی سیستم بینایی موثر خواهد بود به گونه ای که باعث ضعیفی موقت و کاذب می شود که در صورتی که درمان نشود باعث خونریزی های چشمی و ضعیفی خواهد شد و در نهایت با عدم توجه منجر به نابینایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه سوء تغذیه نه تنها در بروز بیماری های چشمی بلکه بر تمامی اعضای بدن اثر نامطلوب خواهد داشت ، گفت: سوء تغذیه منجر به کمبود ویتامین های A، E ، D و B و ب کمپلکس های موثر در بروز بیماری ها و مشکلات چشمی می شود.
عضو هیئت مدیره انجمن علمی اپتومتری (بینایی سنجی) ایران تصریح کرد: عدم تجزیه ویتامین B در بدن موجب ایجاد عوارض چشمی خواهد شد به گونه ای که مواد غذایی حاوی مواد معدنی نظیر کلسیم ، فسفر، پتاسیم باعث تنظیم قوام صلبیه چشم می شود و ضعیفی های چشمی ناشی از تغییرات بافتی و رشد غیر طبیعی چشم جلوگیری می کند. بنابراین مصرف روزانه سبزیجات و میوه ها از بروز بیماری های چشمی جلوگیری خواهد کرد.